عبرت‌های دفاع مقدس

عبرت‌های دفاع مقدس

نباید گذاشت جنگی اتفاق بیفتد. اما اگر جنگی بر ما تحمیل شد چه باید کرد. در سالگرد هفته دفاع مقدس لازم است با نگاهی به گذشته از عبرت‌های دفاع مقدس برای ساختن آینده کشور بهره گرفت و نگذاریم بار دیگر دشمنان جرئت حمله نظامی به این مرز و بوم را داشته باشند. عبرت‌هایی که نشانه‌های آن تماماً در آیات قرآن کریم بیان شده و در هشت سال دفاع مقدس آن را به عینه دیده‌ایم:

۱- اجرای دکترین جنگ موانع یعنی ایجاد موانع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بین المللی و نظامی در مقابل دشمنان، کاهش آسیب پذیری و ناامید کردن دشمن از حمله به کشور.

۲- نباید دشمن را نادیده گرفت و باید همیشه آماده دفاع بود زیرا دشمن با استفاده از اصل غافلگیری و استفاده از غفلتهای ما با عملیات پیشدستانه ما را غافلگیر کنند.

۳- نباید به دشمنان اعتماد کرد و اسرار کشور را در اختیار آنها قرار داد و مراقب دشمنان داخلی و منافقین باید باشیم.

۴- نیروهای مسلح، خارج از هر گونه مذاکرات سیاسی خود را همیشه باید مهیا برای دفاع از سرزمین ایران کند.

۵- نیروهای مردمی و حزب اللهی و خصوصا بسیج باید با آمادگی کامل همدل و همزبان برای دفاع درازمدت در مقابل هجوم دشمن آماده باشند.

۶- از اقداماتی که باعث سوءاستفاده دشمن و ایجاد اجماع جهانی دشمنان علیه ایران می شود جلوگیری کند.

۷- در صحنه داخلی با ایجاد اتحاد ملی در بین گروهها و اقشار مختلف جلوی هر گونه تهاجم داخلی و کودتا و شورش و اغتشاش را گرفت تا دشمن در طمع جنگ داخلی نباشد.

۸- باید تمام توان کشور از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در مسیر وحدت رویه برای دفاع از کشور بسیج شود.

۹- وحدت فرماندهی در نیروهای مسلح و تبعیت آن از فرماندهی کل قوا رمز پیروزی در مقابل دشمنان است.

۱۰- هماهنگی، همدلی و همکاری قوای مقننه، مجریه و قضاییه با نیروهای مسلح عامل اصلی وحدت در تمامی اقشار ملت خواهد بود.

۱۱- اعتماد و اتکا کردن به نیروهای لایزال مردم عامل مهم برای دفاع از انقلاب، اسلام و کشور خواهد بود. ۱۲ – هوشیاری و آگاهی تمام مسئولان نسبت به نقشه ها و دسیسه های دشمن در تمام جبهه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و اطلاعاتی عامل مهمی برای خنثی کردن دسیسه های دشمن است.

۱۳- بالا بردن ایمان مردم و باورهای دینی و توکل بر خدا و مهیا بودن برای دفاع از کشور تا مرز شهادت یکی از عوامل مهم هستند.

۱۴- جلوگیری از تفرقه و تشتت مذهبی، قومی، قبیله ای، نژادی و تبعیت از قانون اساسی رمز استقامت و پایداری در مقابل هجوم دشمنان است.

۱۵- برنامه ریزی برای استقلال کشور در زمینه های اقتصادی و اتخاذ سیاستهای اقتصادی با رعایت صرفه جویی و ذخیره سازی میتواند کشور را در مقابل تحریم ها و حملات نظامی مصون دارد.

۱۶- توجه ویژه به مناطق مرزنشین و عشایر و سلحشوران برای ایجاد هسته های مقاومت و اتخاذ و شیوه های جنگهای پارتیزانی و چریکی باعث نابودی دشمن قبل از ورود به کشور خواهد شد.

۱۷- اتکا کردن به حمایتهای مسلمانان جهان برای حمایت از جمهوری اسلامی در زمانی که دشمن به کشور هجوم میآورد.

۱۸- آموزش دفاع غیرنظامی و سازماندهی و تجهیز تمامی مردم برای ایجاد آمادگی در دفاع شهری و کاهش آسیبپذیری و تلفات مادی و جانی.

۱۹- تقویت کشاورزی برای خودکفایی در زمینه های غذایی و سمت و سو دادن به منابع برای تأمین نیازهای یک دفاع طولانی و جلوگیری از وضعیت بحرانی اقتصادی.

۲۰- تهیه طرحهای دفاعی و جنگ اقتصادی و اقتصاد جنگی و سازماندهی امکانات اقتصادی برای جلوگیری از فشارهای اقتصادی به مردم

 

دیدگاه ها

نظرات 3
  • آواتار-دیدگاه
    parsia 3 سال

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

  • آواتار-دیدگاه
    نودی 5 سال

    عالییی بود عااالی

  • آواتار-دیدگاه
    فیات 5 سال

    خوب بود